Pages

Saturday 14 September 2019

Tauke Jambu

 

Mengenali wajah ini 10tahun yang lalu, terlalu banyak yang boleh dipelajari. Walau umur nya hampir 8tahun jaraknya dari saya.

Berwajah manis tapi tegas,Wani, anak sulong 4 adik beradik ni memang kental. Tak duduk diam. Ada saja business yang dibuatnya. Memulakan business dengan nasi lemak satria, berbagai jenis lauk untuk sarapan dan makan tengah hari di gerai tepi jalan.

Ingatkan cerah sampai ke petang, rupanya mendung dan hujan di tengah hari. Ibunya tercinta jatuh sakit. Dia lah yang menguruskan ibunya yang sakit bersama bapa tirinya di Negeri Sembilan. Sebagai anak sulung dan perempuan, dia lah yang berkorban segalanya untuk ibu tercinta. IBU, kaulah ratu hatiku. Kaulah nyawaku.
Huhuhu.

Cuma, semenjak awal tahun lalu, ibunya beransur sihat, dia meneruskan kerjaya nya yamg ditinggalkan sementara itu. Disamping bekerjaya, dia juga sedang melanjutkan pelajaran di Giat Mara. Nampak kan, kesungguhan beliau. Anak muda yang tak jemu belajar dan bekerjaya. Man jadda wajadda.

Hari ini, saya berkesempatan bertemu pemiliknya. Tauke Jambu.woww.mudah-mudahan berkat dengannya. Sentiasa dilimpahi mawaddah warahmah.aamiin. gerai beliau di Sungai Buloh berdekatan Hospital.

#tokeihartanah
#incomeprotection
#hibahbuattersayang

No comments:

Post a Comment

Advertising/ Feedback/ Promotion/ Opportunities/ Enquiries/Invitaion ?? Contact me at: anyati0907@gmail.com